søndag 14. oktober 2007

Redd kameler jeg?? Å nei langt i fra......

Fytti katta!!! Jeg skulle ut å ri på kamel her om dagen sammen med Øydis, og jeg er jo alltid så tøff i kjeften, så dette skulle jo ikke bli noe problem.... kremt!

Vi kom og vi venta en god stund for avtalt tid finnes i grunn ikke i Mali! Etter en GOD stund kom endelig kamel mannen med sine to kameler og Øydis gikk opppå først og det gikk så bra! men så kom vi til meg..... jeg var veldig klar like før jeg skulle opp på denne kamelen men jo nærmere jeg kom jo mer sinte lyder lagde den, og jo mer nervøs ble tøffe meg. Kamel mannen maste om at jeg måtte skynde meg på ,for kamelen var ikke helt fornøyd med å ligge nede og jeg ble mer og mer redd for dette dyre. Og kameler er Store dyr!!! Tilslutt kom jeg meg på denne kamelen og klammret meg fast i stolen som jeg satt på. Og når jeg trodde det værste var gjort ville kamelen opp noe som er naturlig når man skal på en kameltur, men fyy så skummelt det var når denne kamelen reiste seg! Da var ikke Ane Høy i hatten! Det kom ett stort hyl!!! hehe (Og de bildene jeg tok taler i grunn for seg selv)

Men nå var vi da i gang, og jeg trodde at nå var det ikke noe mer å frykt for, men nei da!!!! der tok jeg feil!!
Etter vi hadde gått noen hundre meter ble kamelen,min ikke helt blid!! Den begynte å prøve å få meg av og kamel mannen begynte og bli litt nervøs, og da kan du jo tenke hvor nervøs jeg var...... Kamel mannen (som jeg kaller han) begynte og rope viens, viens og jeg skjønte at nå måtte jeg av og det i stående stilling!!!! kamel mannen sa jeg tar deg i mot og jeg sa ehhhh jada det håper jeg du gjør.... og så måtte jeg hoppe ned fra kamelen og inn i armene på denne koselige mannen! Men det endte da bra, Det var bare litt traumatisk!!

Så det er ikke bare bare å ri på kameler i Mali!


Bilder kommer litt senere!!

3 kommentarer:

Mario sa...

Artig å lese bloggen din! Gler meg til fellesmailen i veke 50! Du må gjerne skrive om ståda på e-post (themario@tussa.com) før den tid (!)... :)
Ekstra kjekt å følge med på nabolanda, veit du!

Marte sa...

Stakkars Ane!! E forresten dypt fornerma over at Mario bare bryr se om "nabolanda"... Hrrmf.
Jaja! E heva me over d:P Stå på Ane!!
Heldivis e ikke arbeidsoppgava di å ri på kamela (håpe e;)
Stor klem!

Unknown sa...

Kameler! Jeg gleder meg til å se bilder av dere!
Og jeg forventer selvfølgelig å bli invitert på kameltur..

-Håvard