onsdag 30. januar 2008

Lak Debbo...



6 jenter og en gutt reiste vi avgårde på båttur på nigerelva, vi pakket for en uke, men realiteten var jo bare at vi skulle være borte en helg:) sånn er det med så mange jenter på tur:)
Vi reiste fredags ettermiddag oppover niger. utrolig deilig med en båttur:) Vi hadde leid vår egen båt og tok turen oppover i tro om å se flodhester, men den gang ei... Når vi trodde vi nærmet oss og spenningen økte kom vi til et stort sted der elva åpnet seg og da sa båtkjøreren ,ja det er bare å se ( og det var en stor åpning for å si det sånn) og når vi spurte førstegang hvor de var sa han bare: overalt! men vi så ingenting etter andre gang sa han de er litt lengre borte men dit kan vi ikke kjøre det er alt for farlig... så hvor vidt båtkjøreren hadde planer om å vise flodhester er litt vakt fant vi ut, men en koselig tur allikevel!

Men vi så både aper og skrekk og gru slange! jeg lå og solte meg på kanten av båten, pluteslig så jeg noe som ligna en slange i vannet og tenkte, "tenk om det hadde vært slange". Det skulle jeg ikke ha tenkt, for plutselig var det en slange og dum som jeg var hylte jeg og slangen begynte å svømme mot båten men heldigvis falt/ skvatt jeg rette veien ( inn i båten) puh!

Ellers hadde vi koselige bål kvelder, og noen herlige dager på elva:)


Ingen kommentarer: