onsdag 30. januar 2008

Kuldesjokk....

Fulanidame: Finnes det noen fulanier i Norge?

Misjonær: Det vet vi ikke, men det er en lege i Bergen fra Douentza.

Fulanidame: Da må han ha kommet til Norge som liten!

Misjonær: Hvorfor det?

Fulanidame: Ellers hadde han ikke tålt kulda!

Misjonær: Nei han kom som voksen.

Fulanidame: Ja men hvordan går det med kulda da??

Misjonær: I Norge har vi blant annet ovner i husene som gjør at vi ikke fryser...

Fulanidame: hmm ( synes dette virker veldig rart)

Misjonær: Men jeg kom jo hit som voksen og jeg tåler jo varmen..

Bisetning fra en annen fulanidame: Ja! men jeg har sittet i en tobako bil engang og da bare trykket de på en knapp og så ble det kaldt i bilen!

Fulanidamene: Disse tobakoene de får nå til alt! De er så smarte...

Jeg har nå en stund vært en del med ut i landsbyer og hver gang lærer jeg noe nytt om tankene til disse menneskene, noe jeg synes er veldig spennende.
Så jeg tenkte jeg skulle begynne å dele det litt med dere.

Ingen kommentarer: